lauantai 14. tammikuuta 2012

Tilastoja nuottiviivastolla


Rakastan listoja. Ja myös tilastoja, vaikka humanisti olenkin. Tilastojen täytyy toki käsitellä kiinnostavia asioita: nämä käsittelevät musiikkia.

Työssäni olen huomannut, miten erikoisetkin asiat saattavat joskus vaikuttaa lopputulokseen ratkaisevasti.

Näissä last.fm:n vuositilastoissa ei ole mitään kovin yllättävää. Mitä enemmän artisti on esillä mediassa, sitä enemmän häntä kuunnellaan.

Hauskoja ne toki ovat, ja kuvailevia. Suosittelen tutustumaan: last.fm:n Best of 2011.

Jos kaikki last.fm:n scrobblaama musiikki kuunneltaisiin putkeen, kuluisi yli 71 000 vuotta.
Itse olen kuunnellut elokuusta 2006 alkaen yli 110 000 last.fm:ään scrobblautunutta biisiä.

2 kommenttia:

  1. Mulla on vaan 59691 ^^ samana vuonna alottanut. tosin olin ihan unohtanut koko tuon paikan olemassaolosta ennen kun luin tän postauksen..

    VastaaPoista
  2. Mary, itse olen niin listoihini lukkiutunut, että minua ahdistaa, jos kuuntelemani musiikki ei scrobblaudu... :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...